dissabte, 9 de juny del 2012

La caixa de les emocions

L'activitat que he triat de La caixa de les emocions  és Avui anem d'assemblea.

Aquesta activitat està adreçada a Educació Infantil i Primer cicle d'Educació Primaria i com a material necessitarem únicament paper d'embalar o paper continu. Els objectius generals que es volen treballar són:

- Aprendre a observar
- Respectar els torn de paraules
- Expressar-se oralment i argumentar
- Prendre decisions

En quant als continguts es treballen l'empatia, el reconeixement personal, la comunicació d'habilitats cognitives i les habilitats socials, el reconeixement d'habilitats personals i l'expressió de les emocions.

Es tracten les següents competències:

- Competència comunicativa
- Competència d’iniciativa i autonomia
- Competència d’aprendre a aprendre.
- Competència social i ciutadana


En què consisteix l'activitat?

Tot el grup classe es reuneix en cercle formant una assemblea. El mestre/a col·locarà un tros de paper d’embalar o paper continu al mig del cercle, per a poder anotar o fer dibuixos sobre les bones idees que vagin sorgint durant l’assemblea.

El mestra o la mestra o bé  l’alumnat proposaran un tema per debatre, en aquest cas l'educador/a proposarà el tema: ser un bon amic o una bona amiga. L'educador/a guiarà el debat amb les següents preguntes per a aconseguir que els infants participin, debatin i dialoguin com per exemple:

1.    Aixequeu la mà per dir-me el nombre  d’amics o amigues que teniu
2.    Tots els vostres amics o amigues estan a l’escola?
3.    Fa temps que teniu aquestes amistats?
4.    Què és el que més bé us fa sentir tenir aquests amics o amigues?
5.    Sempre us sentiu bé amb ells o elles?
6.    Quines coses bones fem amb els nostres amics o amigues?
7.    Què diríeu que fa un bon amic o amiga?
8.    Què diríeu que fa per vosaltres?
9.    Tots els teus amics o amigues són amics o amigues entre ells?
10.     Què passa si un amic teu s’enfada amb un altra amic teu, que pots fer?
11.    Quan t’enfades tu amb un amic o amiga, què fas? Com et sents?
12.    Què necessitem per tornar a ser amics o amigues? En hi ha prou en demanar disculpes?
13.    Quines coses podem fer pels amics o amigues?
14.    Quines coses no li podem fer mai un amic o una amiga i a ningú?
15.    Què penses tu sobre l’amistat?
16.    Penseu una cosa agradable que li podeu dir avui a una amic o amiga vostra

Cada aportació consensuada pel grup, l’escriurem i/o dibuixarem en el paper d’embalar com a conclusió del treball realitzat.
En acabar la sessió cadascú farà un dibuix que expressi alguna de les qüestions que s'hagui parlat durant l’assemblea.

Per què he triat aquesta activitat?

Crec que aquesta activitat permet tractar una temàtica molt interessant amb els infants: l'AMISTAT. Ens permet desenvolupar la seva capacitat d'empatia i incidir en certs aspectes per a prevenir o tractar possibles conflictes que haguin sorgit a l'aula. A més, és una activitat molt senzilla que pràcticament no necessita cap material i que podem realitzar en el nostre dia a dia per a afavorir el diàleg, la participació i la interacció entre els infants a classe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada