El curs ja ha arribat al final i l'assignatura Desenvolupament Socioemocional ha finalitzat. La meva valoració sobre aquesta assignatura ha estat molt positiva. En primer lloc, en la meva vida personal m'ha ajudat a ser més conscient de les meves emocions i sentiments, a comprendre un poc millor com em sento en ocasions i a reaccions d'una forma més serena, més intel·ligent, davant determinades circumstàncies.
A més, el dia de demà, crec que el fet de conèixer-me millor a mi mateixa i de tenir una visió més ample i fonementada sobre el pes de les emocions durant la infància m'ajudarà a treballar amb els infants aspectes emocional importants per al seu desenvolupament, afavorint una autoestima elevada i un autoconcepte positiu. També, hem tractat aspectes importants i pràctics per a relitzar la nostra tasca educativa com per exemple, com realitzariem la primera entrevista amb les families o com planificariem l'important moment de l'adaptació escolar. Un altre tema que hem preocupa degut a la gran resposabilitat que suposa, és la detecció de possibles maltractes o abusos dins l'àmbit familiar.
Considero aquesta assignatura clau, fonamental i imprescindible. L'escola i nosaltres hem d'atendre les necessitats socio-afectives dels infants per a què mostrin disponibilitat i vulguin aprendre. El desenvolupament de la intel·ligència emocional hauria de formar part del curriculum i del projecte educatiu de centre. I, si volem que les nostres escoles contemplin la dimensió emocional dins el curriculum, primer s'haurà de començar per formar als futurs mestres per a que desenvolupin les seves competències emocionals ja que com diu Carmen Boix "l'educació emocional comença en nosaltres i depén de l'autoconeixement, de l'autogestió de les nostres emocions i d'aquest circuit emocinal que semre és obert."
"Un ha d'obrir-se emocionalment a si mateix, ha de mirar les pròpies emocions i els propis sentiments per tal de poder-los identificar i autogestionar, per tal de poder intervenir en l'educació emocional de l'alumnat, i això, sens dubte, significa que s'han de produir canvis a nivell personal" (Bach i Darder, 2004)
"Un ha d'obrir-se emocionalment a si mateix, ha de mirar les pròpies emocions i els propis sentiments per tal de poder-los identificar i autogestionar, per tal de poder intervenir en l'educació emocional de l'alumnat, i això, sens dubte, significa que s'han de produir canvis a nivell personal" (Bach i Darder, 2004)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada