En el tercer tema hem tractat els diferents factors psicològics intrapersonals que incideixen en l'aprenentatge tals com la memòria, l'atenció, la motivació, la metacognició,la intel·ligència i els processos emocionals.
Quan analitzes aquests factors te n'adones que la motivació és un dels motors de l'aprenentatge. És lògic que qualsevol temàtica o coneixement que t'interessa i et motiva, ens voldràs aprendre i saber més, sobretot si aquest coneixement és aplicable i útil per a la teva vida quotidiana. La motivació alhora influeix de forma significativa en l'actitud davant l'aprenentatge, serà molt més receptiva, podrem dedicar una major atenció i ens serà més fàcil emmagatzemar-ho en la memòria a llarg termini si existeix una vertadera motivació intrínseca.
Si aquest aprenentatge s'ha assimilat i acomodat als nostres coneixements o esquemes previs i són aprenentatges contextualitzats i amb utilitat, també podrem recuperar aquesta informació amb molta més facilitat.
Tots presentam una major motivació o interés per uns determinats coneixements, en part relacionat amb les intel·ligències que tenim més desenvolupades, ja que segons la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner tots les tenim totes però algunes es troben més desenvolupades que altres. En realitat, trobem que totes les intel·ligències es troben relacionades i interconnectades, per la qual cosa és tan important treballar totes les intel·ligències a l'escola encara que sigui de forma indirecta a través d'altres aprenentatges.
Tots presentam una major motivació o interés per uns determinats coneixements, en part relacionat amb les intel·ligències que tenim més desenvolupades, ja que segons la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner tots les tenim totes però algunes es troben més desenvolupades que altres. En realitat, trobem que totes les intel·ligències es troben relacionades i interconnectades, per la qual cosa és tan important treballar totes les intel·ligències a l'escola encara que sigui de forma indirecta a través d'altres aprenentatges.
Considerar d'aquesta forma la intel·ligència i partir de les motivacions dels infants, suposa un gran pas cap a una escola que contempla la diversitat de ritmes, de necessitats, d'estils d'aprendre... en definitiva, la diversitat de l'alumnat present a l'aula.
He trobat un video molt interessant i amè, de Sir Ken Robinson: Como las escuelas matan la creatividad. Tracta fonamentalment sobre com en certes ocasions les escoles en lloc de desenvolupar les potencialitats de cada infant li posen fre quan es suposa que les escoles haurien de ser l'ambit privilegiat per afavorir un creixement integral de l'infant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada